Pagina's

woensdag 25 augustus 2010

Over ruimte en wild...

Ruimte

Enige tijd geleden wenste iemand mij naar de maan. Steeds behulpzaam zijnd trok ik dus naar het Euro Space Center in Transinne om te zien of daar iets aan gedaan kon worden.


Jammer genoeg waren Frank en Dirk (Dewinne en Frimout nvdr) er niet om mij wegwijs te maken in die materie. Voor de milde som van 11 euro kreeg ik wel een digitale gids omgehangen en kon de uitleg beginnen over sterren en kometen...


...een kopie van spacelab Columbus bekijken...


...met wel heel mooie kleuren, daar werken echter...!


Eénmaal terug buiten check ik toch op de parking de beschikbare ruimtetuigen om zeker te zijn, loop naar de maan weet je nog wel? Niks aan te doen, blijkbaar zijn ze of op schaal of niet meer in werkende staat...


Arianne was trouwens ook van de partij...


Het blijft toch indrukwekkend om zien, dat mensen met zo'n dingen de ruimte ingaan...


Wild

St-Hubert, de europese hoofdstad van jacht en zo'n toestanden, blijkt maar op 15 km van Transinne te zijn. Daar is, op 2 km van het centrum, een wildpark.


Damherten en aanverwanten zouden daar redelijk gemakkelijk te fotograferen zijn. Jaja...dat zal wel. De modale som van 3 euro doet het ergste verwachten. Te goedkoop is nooit goed. Mijn vrees blijkt ongegrond te zijn. Je moet wel op de paadjes blijven om de dieren niet teveel te verstoren, perfect fotografeerbaar zijn ze echter wel...


Schuchter natuurlijk...


Maar toch af en toe komen ze toch wel heel dicht...

Alleen het Edelhert, die blijft op een grotere afstand...


Moeflons waren er ook...


...in een afgesloten wei. Misschien maar best, deze ram wou me precies rammen...


Al bij al een mooie dag voor maar 14 euro en de prijs van wat diesel...

4 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's. Met de maan heb ik niet zoveel haha, maar je foto's van de herten zijn prachtig. En het lijkt ook zo dichtbij, mooi hoor!
    Fijne dag, groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige fotós lijkt echt de moeite om er eens naar toe te gaan en naar de maan lopen is nog nooit iemand gelukt he.hahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foto's om jaloers op te worden. En dat die zich zo makkelijk laten vangen... voor de lens :) De derde foto van boven (enkel een hertje tussen bomen) vind ik echt een heel spannend beeld geworden. Donkere bossen en een hertje in het stralende licht. Knap!!
    Bij de foto's van het spacecenter vind ik die blauwe erg mooi waar die vrouw in de cirkel staat. Kleur en compositie doet het em.
    Het was een mooi dagje uit voor jou blijkbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt allen, momenteel ben ik terug met beide voeten op aarde :)

    BeantwoordenVerwijderen